Zwembad In de Bandert in Echt heeft een 8+ gescoord voor ‘algemene tevredenheid’ bij een publieksonderzoek van Zwem22. Maar liefst 915 personen vulden de enquête over In de Bandert in. Zij beoordelen de medewerkers van In de Bandert als vriendelijk, toegankelijk, hulpvaardig en deskundig. Zwembadcoördinator Dennis van Eck: “Dat hebben wij maar mooi bereikt met ons team.”
Mooie bevestiging
Van Eck vertelt dat het team van het zwembad, in totaal twintig personen, elke werkdag van 7.00 tot 22.00 uur in de weer is om de bezoekers de beste beleving te geven. “Dat we zo goed scoren, is een mooie bevestiging van ons harde werken.”
Hoge scores
Uit het onderzoek komt naar voren dat 96 procent van de zwemmers tevreden tot zeer tevreden is over de staat van In de Bandert. Daarnaast scoort de hygiëne van het zwembad hoog: ruim 90 procent is daar tevreden tot zeer tevreden over. Toch is er ook nog ruimte voor verbetering volgens van Eck: “Bijvoorbeeld op het gebied van communicatie aan onze (potentiële) klanten.” Wethouder Kim Leurs van de gemeente Echt-Susteren is in haar nopjes met de goede beoordeling van het zwembad. “Als gemeente mogen we heel trots zijn dat ons zwembad zo goed scoort. Het is een verdiend compliment voor alle medewerkers.”
Grootschalig onderzoek
Het onderzoek van Zwem22 is onderdeel van een grootschalig onderzoek naar 238 zwembaden in Nederland en Vlaanderen. Het is bedoeld om zwembaden inzicht te geven in de eigen werking.